Dostávame sa k samotnej produkcii nášho prezentačného či produktového videa. Je to vlastne samotné narhávanie videa so všetkým s tým spojeným. Príprava priestorov, scény, nasvietenie, nastavenie kamier, klapka a ide sa.

V tejto fáze už máme pripravené naše produkty, vieme presne aké zábery potrebujeme nahrať aby sme dosiahli to čo máme popísané či rozkreslené v scenári.

 

Nahrávanie v sekvenciách alebo vkuse

Nahrávanie v sekvenciách je vlastne klasické nahrávanie videa po častiach teda záberoch. Táto technika sa používa vo vačšine prípadov. Keď to chceme vyjadriť príkladom z praxe tak predtavte si krátke produktové video na kávovar: 

Detail ako sa napúšťa voňavá káva do šalky, potom detail na ruku ako vyberá šálku, prestrih na detail ženskej tváre ako prikladá šálku k perám a s blaženým výrazom sŕka horúcu kávu. Prestrih na medium shot kde vidieť ženu aj kávovar a prestrih na wide, kde sa nám ukáže celá kuchyňa.

Je to nahraté v sekvenciách. Každý záber je vlastne jedna sekvencia. 

Výhodou takéhoto riešenia je, že nemusíme natáčať lineárne. Teda je jedno ktorý záber v akom poradí natočíme, pretože v postprodukcii to dáme dokopy tak ako má byť.

Nahrávanie vkuse – (One take shooting) zase znamená, že celú scénu nahráte na jeden krát, teda zapnete nahrávanie a pred vami sa deje všetko ako ste si to pripravili a vy sa hýbete s kamerou tak aby ste zachytili všetko ako ste chceli. V postprodukcii sa takýto záber používa celý, preto je to veľmi náročná metóoda nahrávania, keďže nie vždy Vám všetko vyjde.

Príklad:

Chlap vysadá z auta na ulici, kamera k nemu prichádza po ulici a začína ho sledovať ako kráča smerom k vášmu obchodíku. Kamera sníma chlapíka zboku a ako vchádza do obchodíku, preletí cez okno (jeden kameraman čaká zvnútra pod oknom a preberie kameru ako mu ju prvý kameraman podá cez okno.) a stále sleduje chlapíka. Kamera sa bez prerušenia pohybuje okolo chlapíka pri tom ako si hádže veci do košíka a keď ide platiť pozrie sa mu “až na prsty”, potom nasleduje darček, ktorý kúpil až do jeho tašky – koniec scény.

V tomto príklade sme natočili nákupný proces na jeden krát. 

Je na vás, ktorú techniku si zvolíte vo svojom projekte, dokonca ich môžete aj kombinovať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *