Vysvetlené na príklade

Predstavte si, že máte dve stránky, na ktorých zbierate odberateľov. Jedna je eshop a druhá poskytuje služby ako poradenstvo, semináre a pod.

Adresy zbierate do Mailchimpu ale z oboch stránok do jedného listu. Takže keď budete chcieť vytvoriť kampaň na propagáciu Vašich služieb, neviete ten email poslať len na ľudí, ktorí sa prihlásili na odber na stránke so službami. Viete to poslať len všetkým kontaktom.

Nielen pre tento príklad je potrebné segmentovať odberateľov hneď od začiatku.


Čo na to potrebujem?

Postup

Stačí ísť presne podľa krokov, ktoré popisujem nižšie:

1. Pridať skryté textové pole do prihlasovacieho formulára

Prejdite na Audience
Ďalej Manage Audience –> Signup Forms
Vyberte Form builder

Pridajte Textové pole (pole nechávame prázdne)

Pridanie textového poľa v Mailchimp

Field Label – si pomenujte napr. Zdroj
Field Tag – si pomenujte napr. SIGNUP (rozlišuje veľké-malé písmená)
Nezabudnite pole zaškrtnúť ako Hidden (skryté)

2. Zobraziť HTML kód tohto formulára

Prejdite na Signup Forms

Vyberte Embedded Forms

Dole nájdete Vaše HTML toho formulára, kam sme pridali nové skryté textové pole

3. Pridať do HTML kódu

Nás zaujíma Field tag z toho nového skrytého poľa, ktoré sme si pridali do nášho prihlasovacieho formulára v predošlom kroku.

Do HTML pridáme toto: &Field Tag=Pomenovanie zdroja
Na príklade FITBOX Centra to vyzerá takto: &SIGNUP=FITBOX_Kontakt

Nájdeme si v tom HTML:

form action="//mailchimp.com.us8.list-manage.com/subscribe/post?u=e5baa4823db5b71c884700f56d&id=d12bb1307f7

Vloženie zberného formulára na web

a vložíme &SIGNUP=FITBOX_Kontakt za to číslo id=7e478611e6
(ID má každý iné)
Nakoniec to vyzerá takto:

Celý HTML kód si vložíme na svoj web a začíname zbierať e-maily

Hotový formulár samozrejme neukazuje to skryté pole, preto zákazník uvidí normálny:

Ak zadá údaje a odošle formulár, Mailchimp zapíše do listu odkiaľ prišiel:

Teraz môžeme vytvoriť nový segment na základe Zdroja:

Vyberieme zo zoznamu Zdroj a vpíšeme čo má obsahovať:

Po kliknutí na Preview Segment nám Mailchimp načíta všetky kontakty, ktoré majú priradené pole FITBOX_Kontakt:

Gratulujem – hotovo

Teraz viete ako si značiť odkiaľ prišli Vaši odberatelia. To Vám pomôže v príprave Vašich reklamných kampaní.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *